Day 6: National Park Hoge Kempen - Ter Hills

Donderdag 28 juli

Rond 3u30 is Jasper weer wakker geworden. Tom staat met hem op en geef hem nog een flesje. Heel vlug drinkt hij zijn fles volledig uit en na 15-tal minuten liggen ze naast mij in het bed. Rond 7u10 worden we wakker. Jasper krijgt eerst zijn ontbijt en daarna ontbijten wij. Voor dit ontbijt hebben we 10 euro per persoon betaald. Het is echt heel veel voor 2 dagen. Er zijn broodjes, koffiekoeken, eitjes, beleg, yoghurt, veel vers fruit, koffie, melk, fruitsap, confituur en choco.

Jasper speelt ondertussen heel flink op zijn speelmat met zijn speelgoed.

Na ons ontbijt starten we met het wasjesritueel van iedereen. Voor onze uitstap van vandaag warmen we ook de zelfgemaakte verse diepvriesmaaltijd op en nemen we vers fruit mee. Voor mijn verjaardag had Tom mij reeds een klein mixertje gekocht, zodat ik handig fruit in kleinere stukjes kan mixen voor onze Jasper zijn fruitpap. Het is gemakkelijk op te laden en superhandig om mee te nemen. Alleen ga ik toch wel eens zien voor een handige rugzak, waarin Jasper zijn spullen kunnen voor onze grote reis in september. Daar gaan we ook wandelingen doen en dan lijkt een rugzak toch handiger, zeker als Jasper in de draagzak gaat zitten. Dit even terzijde... Vanuit het huisje is het nog een half uurtje rijden naar het bezoekerscentrum Ter Hills. We zijn toch wat later vertrokken dan gepland, maar het valt ons op dat het echt niet druk is. Ondertussen is het al 11u25 eens we arriveren in het Nationale Park.

We wandelen de blauwe wandelroute waar we normaal gezien het mooiste uitzicht van Vlaanderen zouden zien... Het is al goed warm en het wandelpad stijgt lichtjes.

Na een klein half uurtje arriveren we aan de top met uitzicht volledig rondom ons.

Bovenaan staat een picknicktafel waar ik Jasper zijn patatjes kan geven. Hij eet goed en reeds meer dan de helft kan hij volledig opeten. Helaas zijn we moeten vluchten van de wespen. Tom en Ryan konden nog een sandwich eten, maar ikzelf werd continue aangevallen. Het is hier niet meer veilig met Jasper. We wandelen nog naar het uitzichtpunt met zicht op het nieuwe resort. Leuk als verblijf, maar helaas zijn er hierdoor weer veel bomen moeten sneuvelen voor het plezier van de mens...

Na het uitzichtpunt wandelen we terug naar beneden langs de andere kant. Er zijn ook enkele trappen, waarbij Tom de buggy met Jasper draagt. Jasper doet een kleine powernap onderweg.

De zon is weer goed aan het schijnen. Tijd voor een lekkere frisse drank en een sandwich. In het bezoekerscentrum kunnen we binnen eten, waar er geen wespen zijn. Jasper smult verder van zijn groentepap.

Ze verkopen hier "Kompel bier" en het smaakt zeer goed. Mijn eerste kriek sinds 1,5 jaar geleden... Na de lunch ververs ik Jasper zijn pamper. Daarna verkennen Tom en Ryan een toren, voor een uitzicht over het park. Ze kunnen niet tot volledig bovenaan, want het hoogste deel is afgesloten. Ondertussen maak ik een praatje met de verkoopster in de cafetaria en speel ik spelletjes met Jasper. Hij lacht weer naar iedereen.

Nadat Tom en Ryan terug zijn, wandelen we nog even naar Maasmechelen Village. We willen hier nog een ijsje kopen.

Na het eten van ons ijsje, verversen we nog de pamper van Jasper. Amai, wat een mooie grote ruimte hier! Jasper is zeer onder de indruk!

Daarna wandelen we terug naar de auto. Tom wilt nog "Kompel" biertjes kopen bij de brouwerij. Ondertussen is Jasper in slaap gevallen in de auto.

Vanuit de brouwerij, rijden we nog naar een vriendin/collega van Tom. Zij was net voor corona bevallen van een zoontje, maar door de corona waren we nog niet op bezoek kunnen gaan. Ondertussen is haar zoontje al 2,5 jaar oud. Tijd vliegt en het zeer leuke bezoek vliegt dan ook voorbij. We eten lekkere hapjes en Jasper heeft heel goed zijn fruitpap opgegeten. Om 18u50 vertrekken we terug richting het vakantiehuisje. Jasper is echt heel moe. Het was ook zo een leuke dag en heeft dan zelfs nog een leuke cadeau gekregen van de vriendin van Tom. Na zijn wasje en flesje valt hij als een blok in slaap... Ondertussen was Tom nog een spaghetti carbonara gaan kopen voor ons. Wederom smaakt het heerlijk op ons terras.

Na de heerlijke spaghetti, typ ik nog de twee vorige dagen bij voor op de blog. Sokje is ook terug van de partij. De vriendelijke eigenares en haar kinderen gaan deze nacht slapen in de tent. Zoiets ga ik zeker ook nog doen met Jasper! We geven haar ook nog wat tips inzake de verhuring en we willen hier zeker nog terugkomen. Eens het donker is, gaan we slapen. Morgen gaan we naar ons volgende bestemming en logement! Tot morgen.