Day 7: Happy birthday @ Eurospace Center

 Vrijdag 29 juli 

Jasper heeft vannacht doorgeslapen! Halleluja! Pas om 6u20 is Jasper wakker gekomen. Het is een mooi verjaardagscadeau van Jasper voor mij. We dollen nog even in het bed en Jasper is heel vrolijk. Vandaag moeten we sowieso vroeger vertrekken en we staan op. Jasper krijgt eerst zijn flesje en mag daarna op zijn grote speelmat spelen. Blijft toch superhandig dit! Ondertussen roep ik Ryan op om te komen ontbijten. Terwijl wij eten aan de tafel, speelt Jasper met zijn cadeau van gisteren. 


Na ons ontbijt, is het tijd om ons klaar te maken en de koffers in te pakken. Tom en Ryan laden de koffer in. Tom gaat nog even naar de eigenares en we nemen afscheid. Om 8u40 zitten we in de auto om te vertrekken richting Eurospace Center. Jasper is terug moe na al dat spelen en valt in slaap in de auto. 

Het is niet zo druk op de autoweg en om 10u45 arriveren we bij het Eurospace Center. Jasper is terug wakker geworden. 


Bij het Eurospace Center gaan we vrij snel vlot binnen. We krijgen elk een armbandje als toegangsticket. Eerst bezoeken we de toiletten voor een plaspauze en een verse pamper voor de Jasper. 



We verkennen eerst het linkse gedeelte. Hier hebben ze een Space Rotor en Space Show 5D. Tom en Ryan testen de Space Rotor uit, terwijl Jasper en ik rondwandelen langs het parcours van ons eigen Dirk Frimout (de eerste Belg in de ruimte) en Frank De Winne (de 2de Belg in de ruimte). 



Na een kleine 10 minuten zijn Tom en Ryan terug. Tom vond het toch wel heftig en Ryan totaal niet. Haha, mij krijg je er niet in. We willen de Space Show 5D doen, maar het is alweer begonnen. We beslissen om door te wandelen naar de grote training hal. De show in het planetarium is net begonnen en de volgende is pas na 30 minuten. We wachten niet en we verkennen de gedeeltes in de training hal. Je kan hier met een VR-bril wandelen op de maan, maar hier zijn wel lange wachtrijen. 

We verkennen Mars Village, waar je spelletjes kan spelen. Groot is het hier helaas niet. 




Onze Jasper begint honger te krijgen en we beslissen om terug te keren richting het Voyager Café. Hier geef ik eerst Jasper zijn patatjes, die ik deze ochtend nog heb opgewarmd. Ze hebben hier ook eetstoelen ter beschikking. 


Ondertussen gaat Tom het middageten gaan halen. We waren nog goed op tijd, want ineens staat achter Tom een heel lange rij. We hebben alle drie voor de mars burger gekozen en die was echt heerlijk. Voordeel is dat je zelfs hier kan komen eten, zonder inkom te betalen voor Eurospace Center. Handig voor als we hier nog eens in de buurt zouden zijn en iets lekkers willen eten. 

Na onze lunch wandelen we terug naar het linkse gedeelte voor de Space Show 5D. Tom en Ryan gaan eerst en ik blijf bij Jasper. Daarna gaat Ryan met mij terug mee. Het is een leuke 5D show en vooral gericht op kindjes tussen 5 - 12 jaar. Tom en Ryan vonden het saai, maar ik vond het nog leuk. Jasper en de papa hebben zich ondertussen ook wel vermaakt. 


Na de show wandelen we terug naar het planetarium. We kunnen nog net binnen. Het enige is wel dat ik vrees dat Jasper dit niet leuk zal vinden. In het begin kijkt hij aandachtig mee, maar hij is moe. Na kleine 10 minuten gaat Tom terug naar buiten met Jasper. Hij begon te wenen en er waren al mensen zich lastig aan het maken... Ryan en ik blijven kijken, maar ben zelf eigenlijk blij eens ik terug bij Jasper ben. Eerlijk gezegd hadden we er ook meer van verwacht. De beelden zijn totaal niet scherp en we leven nu toch al in 2022... Bij de moonwalk is nog altijd een lange rij en we beslissen om terug te vertrekken. Jasper ligt ondertussen te slapen in zijn buggy. We bezoeken nog de shop en wandelen zonder aankoop naar buiten, waar nog enkele leuke ruimtevaartuigen staan. 




Rechts achteraan van het gebouw is er nog een hotel en een grote speelruimte aanwezig. 


Om 14u20 verlaten we het Eurospace Center. Het was leuk, maar we hadden er wel meer van verwacht. Aangezien het ook mijn verjaardag is, rijden we naar de bakkerij, dichtbij ons vakantiehuisje. Hier smullen we nog van een patéken en een koffie. Jasper krijgt ook zijn fruitpap, want hij kijkt toch wel enorm naar mijn patéken. 


Na ons dessert en fruitpap, rijden we naar het vakantiehuisje. De verhuurder is nog niet aanwezig, maar we zijn dan ook wel wat vroeger dan voorzien. Net als we gingen vertrekken voor een wandeling, arriveert de eigenares. We krijgen een volledige rondleiding met veel info van de omgeving. Na een half uur is de eigenares vertrokken en laden Tom en Ryan de koffer uit. We twijfelen eerst of we nu beneden of boven zouden slapen. Jasper zijn bedje staat wel boven, maar je kan het daar minder goed verduisteren. Aangezien het bedje aan de zware kant is om naar beneden te dragen, slapen we boven. Er zijn boven twee grote slaapkamers, zodat Ryan ook zijn eigen kamer heeft. Het is inmiddels 16u40 en we wandelen nog even in de omgeving. Jasper geniet volop. 






Om 17u30 mag Jasper nog even spelen op zijn speelmat in de living. Vanuit de living heb je een mooi uitzicht. Tom en Ryan gaan nog even naar de winkel voor snacks en ijsjes. Rond 18u mag Jasper in zijn badje. Hij is super flink en daarna neem ik een douche. 



Om 19u20 kan mijn verjaardagsfeestje beginnen en mag ik de cadeaus uitpakken! Van Ryan heb ik een leuke mand met boordevol items gekregen (o.a. bon van de C&A). Tom geeft mij een nieuwe t-shirt met onze tj3travel! We drinken een glaasje en eten enkele hapjes. Jasper gaat ondertussen naar zijn bedje. Ik bekijk nog de online verjaardag wensen! 







Om 21u gaan we naar buiten in de tuin en genieten we van een lekker ijsje met een mooi uitzicht.




Vanavond schrijf ik geen blog en morgen gaan we wandelen/fietsen in de Ardennen. Tot morgen! 

Weer: zonnig, 24 °C

Reacties