Day 2: A visit to Plopsaland

Zondag 24 juli

Rond 1u was Jasper weer wakker geworden en heeft Tom hem terug een flesje gegeven. Dat Jasper weer wakker kwam in het midden van de nacht, was onze minste ergernis. Helaas zat er ook een mug in onze slaapkamer en was er veel lawaaihinder. De mug had het vooral op mij gemunt en ik offerde mezelf op, zodat Tom en Jasper geen beten moesten doorstaan. Het lawaai vond Tom het meest ergerlijke, maar door de wijn had ik daar zelf geen last van. Desondanks alles, sliep ik nog tamelijk vast. Rond 6u20 komt Jasper terug wakker. Handig, zo een wekker! Hij drinkt zijn flesje volledig leeg en we geven zijn ochtendwasje, waarna we erna elk om de beurt ons klaar maken. Om 7u30 ontbijten we met een vrolijke Jasper die zich ligt te amuseren op zijn speelmat.


Om 9u maak ik de luiertas klaar en warm zijn middageten op, dat vervolgens weer in zijn thermosje kan. Een 20 minuutjes later, vertrekken we te voet vanuit het huisje richting Plopsaland. Het is slechts 800 meter wandelen. Om 9u30 staan we al aan de ingang van Plopsaland.



We bellen ondertussen even naar mijn papa, zodat we weten wanneer ze arriveren. Onderweg is er een beetje file, waardoor ze beetje later arriveren. Maar Jasper is echt nu al zo onder de indruk, dat hij zich totaal niet verveelt.



Om 10u05 arriveren mijn ouders en broers op de parking van Plopsaland. Papa haalt nog een parkeerticket, waardoor wij nog enkele foto’s nemen.

Daarna treden we Plopsaland voor de eerste keer binnen met Jasper. Het is overigens voor onszelf al 11 jaar geleden dat Tom en ik nog geweest zijn. Zelf ben ik vroeger bijna elk jaar gegaan met mijn ouders en toen nog kleinere broers. Heel leuke periode, maar ik vrees dat ik het op een bepaald moment wat beu was geworden en toen begonnen ook onze grotere reisavonturen… Het park is dan ondertussen ook enorm geëvolueerd met nieuwe landen en attracties. Het ziet er alleszins heel mooi uit. Het enige minpunt vinden wij, dat er nog altijd gerookt mag worden in het park. Het is en blijft toch een pretpark met als doelpubliek ouders met kinderen.



De eerste attractie voor vandaag en meteen de allereerste attractie van Jasper is “Het Bos van Plop”. We staan van 10u17 in de rij en om 10u37 zitten we in een boot. Mijn broers gaan samen in een boot en wij gaan met mijn ouders en Jasper in een boot. Jasper kijkt rond en rond…


Het is een tamelijk donkere ride, maar Jasper weent totaal niet. Er is zelfs een heel kleine afdaling, maar daar ook geen reactie. Haha! Stiekem dromen we al weg naar zijn eerste keer Disneyland en Disney World. Hij gaat het daar zo geweldig vinden.





Daarna gaan de mannen naar de nieuwe attractie, “Ride to Happiness”. 

Mijn mama, Jasper en ik gaan nu enkele attracties doen, dat voor Jasper toegelaten is. Het gaat ook een heel warme dag worden en dan wil ik niet te lang in de zon staan met Jasper. We doen eerst de eendjes. Het is helaas toch een kleine 10 minuten wachten vooraleer we in een eendje kunnen plaatsnemen. In het eendje reageert Jasper niet. Na de rit wandelen we naar de konijntjes, maar dat is pas vanaf 2 jaar. Net ernaast kunnen we op de kikkers. De mannen zijn ondertussen terug van hun ride. Ruben komt mee in de kikkers en gaat samen met mama. Vooraan kan Jasper nog niet zitten, dus ik neem hem op mijn schoot. De jongen van de attractie vroeg wel of het mogelijk was om het kindje vooraan te zetten. Euhm neen zeg! Jasper zou er zo uitvallen! De kikkers vertrekken en Tom neemt enkele foto’s.

Maar ineens voel ik Jasper zijn hoofdje hangen. Even paniek want dit voelde zo raar aan. Maar hij was zo moe geworden ineens, dat hij in slaap was gevallen door het op – en neergaan. De rit is gedaan en mama komt mij helpen met Jasper. We leggen Jasper in de buggy, zodat hij verder kan slapen. Mijn broers willen nog een attractie doen, dus mijn mama blijft bij Jasper in de schaduw zitten. We kiezen ervoor om “Heidi The Ride” te doen, maar helaas is daar een wachttijd van 40 minuten en dat vinden we te lang. Ok, het is warm, dus we doen de Dinosplash. Dit was vroeger het Kasteel van Koning Samson, maar nu is het heel mooi in dinothema gebracht.


Er is slechts een wachttijd van 20 minuten. Tijdens het wachten worden de groepjes gemaakt. Papa, Rich en Ruben gaat als eersten in een boomstam. Vervolgens Tom en Ryan samen in een boomstam. Robin en ik gaan als laatste in een boomstam.




Een dikke 10 op 10 voor deze leuke en mooie ride! Vervolgens wandelen we naar de draak. Een rollercoaster die we de laatste keer nog gedaan hebben en redelijk nieuw was. Het is gewoon doorlopen. De groepjes worden snel beslist. Deze keer zitten we als: papa en Robin samen, Rich en Tom samen, Ruben en ik samen en Ryan zit alleen.


Hierna is het bijna 12u30. Ik ga snel mijn handen gaan wassen en dan is het tijd om terug naar mama en Jasper te wandelen. Ik volg de GPS aka broer Robin en staan na enkele minuten terug bij hen. Zoals ik al voelde, was Jasper terug wakker. Tijd om zijn eten te geven. We wandelen naar de eetplek bij de attractie van TML. Er is schaduw en het is daar rustig. Ook kunnen de broers nogmaals op de attractie gaan. Het is blijkbaar altijd doorlopen, er is geen volk. Jasper smult van zijn groentepap en krijgt daarna een verse pamper.

Wij eten ondertussen onze broodjes op en drinken water of frisdrank. Degeen die zin hebben in een ijsje, eten nog een ijsje als dessert. Jasper drinkt ook goed van zijn water. Hoewel hij maar een half uur geslapen heeft, is hij enorm vrolijk. Nadat broer Robin een 7-tal keer op de TML ride is gegaan, wandelen we naar de attractie TIC TAC. Jasper is nog wakker en deze attractie kunnen we ook met hem doen. Het is een rustig rond bootje met langs het parcours TIC TAC decoratie. Hier zien we dat hij echt geniet van de attractie.









Aan de andere kant van TIC TAC staat de “Like Me Coaster”. Hier gaan Robin, Rich, Ruben en ik naar toe, maar er is een probleem met de coaster. Na 5-tal minuten wachten in de disco sauna wandelen we terug naar de uitgang. Aan de overkant is er een stop van het treintje dat rondom het park gaat. Na nog geen 5 minuten wachten is het treintje al gearriveerd. Het zit behoorlijk vol, maar volledig achteraan is er nog plek. We springen er nog snel in en nemen plaats in het treintje.



Na onze rit in de trein wandelen we langs de theekopjes. Hier gaan mama, Robin en Ruben graag in. Tijdens de rit wandel ik door de shop en zie een mooie fotolocatie met enkele rides en het water met zwanenbootjes. De perfecte fotolocatie!





Inmiddels is het al 15u30 en mag Jasper zijn fruitpap eten. De boys gaan naar “The Ride of Anubis”, terwijl mama, Jasper en ik een plekje zoeken bij de Supersplash. Het is eventjes zoeken voor een plekje in de schaduw, maar gelukkig gaan er enkele gezinnen weg. Jasper kan nu smullen van zijn appel en banaan fruitpap.

Hij drinkt ook weer goed van zijn water. Zelf vergeet ik steeds te drinken… Ik drink eindelijk mijn flesje water uit. De boys zijn ondertussen terug van de attractie. Tom gaat met Jasper naar de babykamer voor een verse pamper. Het is bijna 16u! Oh Piet Piraat is er! We kunnen met Jasper naar Piet Piraat gaan! 1 2 3 en lachen!


Na de ontmoeting met Piet Piraat, wandelen we terug naar Heidi. Er is bijna geen wachttijd. Mama en Ryan blijven bij Jasper. Ondertussen is Jasper in slaap gevallen. Ze gaan een plekje zoeken in de schaduw, terwijl wij nog enkele attracties doen. In Heidi vormen we weer onze groepjes. Deze keer zitten papa en Tom samen, Robin met Ruben en ik met Rich. Het was een mooie vlotte ride, niet verwacht dat het nog zo snel vooruit ging gaan in de bochten van deze houten rollercoaster. 


De boys gaan nog voor een 2de keer op Heidi, maar papa en ik gaan terug naar Jasper, mama en Ryan. Het is even zoeken, maar we vinden ze gelukkig terug. Jasper slaapt nog. Eens de boys terug zijn, wandelen we terug naar de Dinosplash. Deze keer zit ik met Tom samen in de boomstammetjes. De foto’s van de boomstammetjes zijn ook aardig gelukt van iedereen. We kopen de foto’s, omdat ze echt wel leuk zijn.

Jasper is weer wakker en hij ziet er zo moe uit. Met het warme weer maak ik nog een flesje melk klaar voor hem. Hij drinkt het volledig uit en is daarna zo in een brabbelbui. We blijven wat zitten op de bankjes. Iedereen is behoorlijk moe door de warmte. Robin wilt terug naar de TML attractie gaan, maar we gaan nog eens naar Wickie land. Ook een gedeelte dat Tom en ik nog niet gezien hebben. We stoppen eerst nog even voor een familiefoto bij koning Samson.

Daarna gaan Robin en Ruben nog eens op de jetski’s.


Vervolgens passeren we terug langs de “Like Me Coaster”. Er is bijna geen volk. Dus gaan Rich, Robin, Ruben, papa en ik nog op deze rollercoaster. Amai, ik was vergeten hoe pijnlijk deze was! Ondertussen zijn Tom, mama, Ryan en Jasper zich aan het vermaken met de Plopsa Parade!


Uiteindelijk zijn we om 18u in Wickie Land. Het is hier al goed leeg. Jasper krijgt nog een verse pamper.


Daarna wandelen we terug langs de kermis richting de uitgang. Ruben gaat nog op de ballonnen en Robin gaat terug naar zijn TML attractie voor zijn record van 15 keer vandaag de Ride to Happiness te behalen! In totaal is hij er al meer dan 70 keer in geweest! Jaja, pretpark – en rollercoasterfans dat zijn wij! Newsflash: Robin is idd 15 keer op "The Ride to Happiness geweest vandaag. Kon in principe 16 keer, maar de wachtrij was al gesloten. 

We nemen afscheid van de familie en Ryan gaat nog met ons mee naar de shop. Hij heeft namelijk 10% korting en ik wil nog iets leuks kopen voor Jasper. We kopen een leuk verhalenboek van Piet Piraat! Als afsluiter zien we nog een glimps van Mega Mindy! Ze is vandaag jarig!

We kopen nog de foto van Jasper en Tom bij Piet Piraat, waarbij we nog een praatje maken met een medewerkster. Jaja, ze is na 10 jaar samen eindelijk verloofd! Ze wou heel graag haar blinkende verlovingsring tonen! Daarna is onze kous echt af en wandelen we met ons drietjes terug naar het huisje. Jasper gaat in bad, want met al dat zweet, gaat hij hierna beter kunnen slapen. Wij douchen ook en daarna krijgt Jasper een heel groot melkflesje. Ik toon de leuke souvenirs aan Jasper en daarna ligt hij meteen te slapen rond 20u10.

Ondertussen heeft Tom ook besteld bij de frituur en is het al tijd om de bestelling op te halen. De frituur is te voet bereikbaar. Net voor 20u30 kunnen we smullen van een lekkere verse hamburger en frietjes.

Tom gaat snel slapen, terwijl ik nog de eerste dag van onze trip schrijf en online post. Om 23u30 ga ik slapen. Morgen gaan we naar het strand! Doei!

Weer: zonnig, 30°C

Reacties