Day 5: Back on the road to Limburg

 Woensdag 27 juli 

Rond 7u à 7u30 sta ik op. Jasper en Tom zijn reeds opgestaan. We drinken koffie en eten fruit met yoghurt. Rond 8u30 start het ochtendritueel van Jasper, maar hij is weer moe en ik leg hem in zijn bedje. Na zijn powernap is het tijd voor zijn fotoshoot. Jasper is sinds gisteren acht maanden oud! 


We spelen een goed uur samen op zijn speelmat. Hij begint ook reeds zijn poep omhoog te zetten voor de kruiptechniek. Binnenkort zal hij reeds kruipen! Het gaat toch allemaal zo snel! 


Om 11u30 is het tijd voor zijn patatjes! Zoete aardappel met witloof en kip. Hij eet 255 gram op. Wat een flinke eter! De koffers zijn volledig klaar en ondertussen is Tom, Ryan gaan halen. De komende dagen gaat broer Ryan mee met ons op roadtrip. We eten nog een broodje en laden de koffer in. Jasper is ondertussen weer in slaap gevallen. 


Er is redelijk wat file langs de autoweg, waardoor we pas om 15u25 arriveren in Schulen. De eigenares en haar dochter van het vakantiehuisje geven ons een hartelijke ontvangst en tonen ons alle ruimtes van het huisje. Ook de dieren op de zorgboerderij worden voorgesteld; waaronder de konijnen, varkens en paarden. 





Na de rondleiding maak ik Jasper zijn fruitpap klaar, banaan met kiwi. Hij drinkt goed van zijn water en heeft een flinke pipi pamper. De spullen laden Tom en Ryan uit de auto. Hierna doen we nog een wandeling vanuit het huisje van een 3 km. Jasper doet zelfs even een korte powernap. 









Terug bij het huisje, wandelen we nog even op de zorgboerderij. 


Daarna gaan Tom en Ryan nog enkele inkopen gaan doen. Tevens gaan ze onze bestelling ophalen van bij 't Krievelkuut. Tom kiest voor de Thai kip, Ryan en ik kiezen voor de vol-au-vent met frietjes. Tom besteld tevens nog een voorgerechtje. Ondertussen was ik onze Jasper en doe zijn pyjama aan. Tegenwoordig is het wel een gedoe om zijn pamper na zijn wasje nog aan te doen. Hij rolt telkens van rechts naar links en omgekeerd. Hij heeft er enorm veel plezier in, maar hierdoor duurt het altijd zo lang om onze kleine man klaar te krijgen. Tom en Ryan zijn terug, eens ik pas terug beneden ga met Jasper. Ik geef eerst nog zijn flesje, waarna hij tijdens het voorgerechtje nog even in de zetel kan spelen. 




Tom leest nog een verhaaltje van Piet Piraat voor en legt Jasper in zijn bedje. Daarna gaan wij buiten zitten met een glaasje en een bounty, alsook een zwarte kat aka Sokje. Wat een lieve poes! Ze is heel sociaal en drinkt graag een glaasje water mee. We praten tevens ook nog even met de lieve eigenares. 




Om 22u ga ik slapen, want ik ben echt enorm moe. Tom en Ryan bekijken nog een film op Netflix. Morgen gaan we naar het Nationale Park van Limburg of het enige Nationale Park in België... Tot morgen!

Weer: Zonnig en wolkjes, 23 °C 

Reacties